דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כושר ובריאות מעבר לפינה 

מאת    [ 18/10/2010 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2137 פעמים ]

זו עובדה ידועה שהמפתח לבריאות תקינה ולאיכות חיים טובה הוא התעמלות באופן סדיר וקבוע. לשילוב פעילות גופנית, מכל סוג שהוא, בשגרת היומיום יש חשיבות גדולה מאין כמוה. לכן, אין זה פלא שיותר ויותר אנשים מתעמלים במכון כושר, בביתם הפרטי או בפארקים וגנים ציבוריים.

את שלל הפעילויות הגופניות ניתן לחלק באופן גס לשלושה סוגים:

1. חיזוק, עיצוב וחיטוב השרירים – באמצעות מכשירי כושר קטנים (כמו משקוליות, גומיות וכדומה) או באמצעות מכשירי כושר גדולים (לחיזוק שרירי החזה, הידיים, הרגליים וכו'). השימוש במכשירי כושר קטנים נפוץ גם בקרב מתעמלים בבית וגם בקרב מתעמלים במכון כושר. לעומת זאת, השימוש במכשירי כושר גדולים אופייני יותר למכוני כושר.

2. גמישות ומתיחות – פעילויות שנועדו למתוח ולהאריך את שרירי הגוף ולהגמישו. כמו למשל בתרגול יוגה ופילאטיס. תרגול יוגה מתבצע ללא מכשירי כושר. פילאטיס ניתן לבצע עם או ללא מכשירי כושר.

3. פעילות אירובית - ריצה או הליכה מהירה (בחוץ או על הליכון חשמלי), שחייה, קיקבוקס, ספינינג או רכיבה על אופניים, אירובי מדרגה וכל פעילות אחרת שגורמת להאצת הדופק.

פעילות אירובית – הדרך אל הכושר

ההמלצה הרווחת היא לבנות תוכנית אימונים אשר תשלב בין שלושת סוגי הפעילויות, להשגת תוצאות אופטימליות. אולם אין ספק שלפעילות האירובית יש חשיבות ראשונה במעלה. פעילות אירובית, מכל סוג שהוא, נועדה לשפר סיבולת לב-ריאה. ביצוע פעילות אירובית על בסיס קבוע מחזק את הלב שלנו, דהיינו, מאפשר ללב להזרים יותר דם בכל פעימה. גם הריאות עובדות ביעילות רבה יותר, שכן פעילות אירובית מאפשרת להן לנצל טוב יותר את החמצן ולהגדיל את נפח האוויר שמצוי בריאות בזמן מאמץ.

מחקרים רבים הוכיחו שפעילות אירובית מצמצמת באופן משמעותי את הסיכוי לחלות במחלות לב כלשהן ואף מסייעת בהורדת לחץ דם. פרט לכך, פעילות אירובית ממריצה את מחזור הדם, טוענת אותנו באנרגיות ומשפרת את יכולת התפקוד שלנו ביומיום.

שעון דופק – לפעילות אירובית יעילה וממריצה

לאור סגולותיה ומעלותיה, אין זה פלא שמתעמלים רבים מקדישים זמן ומשאבים רבים בפעילות אירובית. ביטוי מובהק לכך הוא השימוש הנפוץ בשעון דופק. רבים מהעוסקים בפעילות אירובית כלשהי מצטיידים בשעון דופק, אשר יאפשר להם לעקוב אחר השינויים בקצב הדופק שלהם במהלך הפעילות הגופנית.

שעון דופק מאפשר למתעמלים למדוד באופן מדויק ביותר את מידת עצימות (קושי) האימון, ולהעלותה ככל שהם מתקדמים בשגרת האימונים. שעון דופק גם מספק למתעמלים מידע על שריפת הקלוריות שלהם במהלך האימון, וכפועל יוצא גם משמש כגורם מוטיבציוני (מניע) במהלך האימון. שעון דופק הוא גם פתרון מצוין עבור כל מי שמתאמן לבד וללא מאמן אישי, בין אם על מכשירי כושר, בסטודיו, בבית או מחוצה לו.

כיום ניתן למצוא שעוני דופק ייעודיים למגוון הפעילויות האירוביות: לשחייה, לריצה, לרכיבה על אופניים וגם שעוני דופק כלליים. ישנם שעוני דופק שמודדים גם מרחק ומהירות ומתאימים לריצה בחוץ ולא לריצה על הליכון. כך שכל אחד יכול לבחור את שעון הדופק המתאים ביותר לצרכיו ולסוג הפעילות האירובית המועדפת עליו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב